Zewnętrzną część opony oznaczamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się bezpośrednio z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tu obszerne znaczenie ma tak zwana wulkanizacja, w wyniku której powstaje twarda guma (wielokrotnie jest to kauczuk) i to ta guma jest obowiązkowa zarówno za osłonę czoła opony, jak oraz jej przyczepność na drodze. Jest to guma dopieszczana rowkami o różnym wzorze oraz przenigdy powierzchnia ta w przypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co ważne mamy parę rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeśli pragniesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Ma prawo to być bo jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtedy opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy tak właściwie jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach perfekcyjne są opony bieżnikowane drobnymi oraz stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najlepiej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.