Niektóre strategie pozwalające na skuteczną reklamę to łączenie psychologiczno-uczuciowe kontrahenta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych bądź też znanych w zbawienny sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Znaczenie powinno wykorzystać dobry moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Klient rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono bez ustanku powtarzane - na przykład za pomocą dodatków rodzaju technologia antybakteryjna. W reklamie wypada być szczerym, bo oszustwo tworzy u klientów frustrację.
Sprawia, że czuje się on koszmarnie i prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, trzeba, w związku z tym być ostrożnym i uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama musi dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (dominacja konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, iż wpłynie na pełny rynek docelowy produktu.