Reklama zezwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z kluczowych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu czy też zmodyfikowanie tendencji pokupu danego produktu czy usługi. Spostrzegając, iż przy wprowadzaniu do obrotu towaru, fabrykant stara się rozpoznać rynek dla każdego artykułu, reklama jest metodą komunikacji, przez który informacja o produkcie jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama na ogół stara się osiągnąć tak zwaną USP, innymi słowy unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) oraz zakomunikowanie jej użytkownikowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę wymienników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość lub też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej nadrzędnym zamiarem jest sprzedaż towarów, żeby osiągnąć ogromne zyski.